Британският кралски монетен двор пуска монети с изображение на динозаври

17 Февруари 2020 14:33
Британският кралски монетен двор пуска монети с изображение на динозаври
Британският кралски монетен двор пуска лимитирана серия монети с динозаври. Проектът е реализиран съвместно с Природонаучния музей на Великобритания. Образът на три различни вида динозаври - хилеозавър, мегалозавър и игуанодон, открити през 19-ти век на територията на Великобритания, ще бъде поставен на колекционерски монети от  50 пенса, за да се отбележи приноса на Обединеното кралство в изследването на внушителните праисторически животни.

Засега колекционерите могат да се сдобият само с монетата с лика на мегалозавър. Останалите две серии монети - с игуанодон и хилеозавър ще бъдат пуснати в продажба съответно на 16 март и 6 април.

Цените на колекционерските монети варират от 10 лири за едноцветна и 20 лири за цветна до 945 лири за “златен” динозавър.

През 1842 г. британският палеонтолог сър Ричард Оуен изследва намерените фосили от тези три екземпляра и измисля термина динозавър (“ужасно голямо животно”). От управата на Природонаучния музей заявяват, че откритието на вкаменелостите от теди динозаври е знаменателно събитие, превърнало се в повод за основаването на самия музей от сър Оуен.