Какво ще откриете в 79-и брой на сп. BBC ЗНАНИЕ

BBC ЗНАНИЕ, брой 79/юли 2016 г.

Znanie79

ТЕМА НА БРОЯ:

КАКВИ СА ИСТИНСКИТЕ ИЗВЪНЗЕМНИ?

През изминалия месец едно от важните открития в областта на астрофизика бе откриването на най-голямата екзопланета, която обикаля обикаля около система с цели две звезди. Екзопланета наричаме планета, която обикаля около друга звезда в Млечния път, различна от нашето Слънце. Откритието на планетата Kepler 1647b е сред важно по няколко причини. Първо, наличието на системи с две звезди е интересно от гледна точка на небесната механика. Откриването на планети около такива звезди повдига въпроса за стабилността на евентуалния живот на един толкова странен, но и красив свят, в който ще имате не едно, а две слънца. Освен по-пълното разбиране на красотата на Космоса и богатството от светове, откритието е важно и защото е направено с водещото участие на българският астроном д-р Веселин Костов, който работи в космическия център „Годард“ на НАСА.
А какво може да откриете в Космоса самите вие, ако решите да изберете науката като ваше поприще? На страниците на новия ни брой разговаряме с кралския астроном сър Мартин Рийс, който ни разказва за търсенето и облика на извънземните цивилизации, които може би дебнат в космическия безкрай. Отправяме поглед и към бъдещето на човешкия вид и приложението на новите технологии към някои от най-авангардните идеи днес. Като например можем ли да си сглобим човек? Отговорите ще научите на страниците на ВВС ЗНАНИЕ – списанието за интересната наука!

В БРОЯ ЩЕ НАМЕРИТЕ И ОЩЕ:

• Първите хора на Марс
  • За или против изкуствените ембриони
  • Можем ли да си сглобим човек?
  • Интервю със сър Дейвид Атънбъро